Marketing a odmítání pacientů
Odmítání nevhodných pacientů je efektivní způsob budování jména lékaře či značky kliniky. Přední specialisté na rhinoplastiku odmítají až 30 % potenciálních klientů

Běžné důvody pro odmítnutí jsou: nereálná očekávání výsledku operace, subjektivní důvody lékaře, jako např. pokud je lékaři potenciální pacient nesympatický nebo nemá k lékaři důvěru a rozumnou míru pokory. Další tzv. “red flags” jsou, když potenciální pacient přijde s již vybraným operačním postupem nebo nejasným zadáním.
Nespokojení pacienti zatěžují operatéra, personál a často tvoří negativní publicitu na sociálních sítích nebo v diskuzích na internetu. Krátkodobě mohou operatéři odmítnutím nevhodných pacientů přijít o určité procento klientely, dlouhodobě však tato strategie přináší efektivní budování renomé a úsporu času i nervů lékaře a personálu.
Výše uvedené poznatky získal autor mimo jiné na konferenci Bergamo Open Rhinoplasty Course 2022, které se zúčastnil jako moderátor a organizátor sekce “Social media, marketing and building a brand” a “The difficult/unhappy patient.” https://www.bergamoplast.com/